Historia Wolkswagena Garbusa.

Każdy z nas zna samochód jakim jest Volkswagen Garbus jedni go kochają inni nienawidzą. Trzeba go znać, ponieważ jest to najliczniej produkowany samochód na całym świecie stworzono aż 22 miliony Volkswagenów. My znamy go przede wszystkim jako Garbus. Historia tego samochodu rozpoczęła się jeszcze za czasów Adolfa Hitlera, oraz Ferdynanda Porsche. Niemiecka władza potrzebowała samochodu dla swojego ludu, który pomieściłby cztery osoby, bagaż, pojazd miał kosztować do 1000 reichsmarek, oraz musiał być oszczędny. W 1935 roku powstał pierwszy taki prototyp tego samochodu. Ferdynand zapożyczył bardzo dużo rozwiązań do swojego od swojego współpracownika Hansa Ledwinka, oraz Tatry T97. Do dziś niewiadomo czy odbył się proces w związku z tą sprawą. Nie można jednak zaprzeczyć, że samochód to początek marki Volkswagen, a więc w naszych czasach jednego z największych koncernów motoryzacyjnych. Powstało wiele różnorodnych wersji była to sportowa, która osiągała 140 kilometró na godzinę i wersję wojskową jeep czy amfibię Shwimmenwagen,które napędzały czterocylindrowe boxery. Chłodziło to powietrze ich właściciele narzekają na wysokie spalanie. W 1978 roku zakończona została produkcja Garbusa w Europie. Inne egzemplarze powstawały w Meksyku, oraz Brazylii. Kiedy Garbus trafił do Polski został postrzegany jako samochód ekskluzywny. Później do kraju trafiło więcej egzemplarzy i stał się on popularny. Do tej pory sporo osób używa ich tak jak zwykłe samochody, którymi poruszamy się na codzień. Istnieją rónież kluby, zjazdy, oraz pasjonaci. Samochód wpłynął na rozwój motoryzacji i budzi emocje 21 529 464 egzemplarzy pomysłu Ferdynanda Porsche, który był bezawaryjny, ładny i tani. Jeśli ktoś go nie lubi musi przyznać, że samochód zapisał się w historii motoryzacji. Volkswagen reaktywował Garbusa jako New Beetie ożywiono go tak samo jak każde powracające auto pod inną marką

Comments are closed.

  • Silniki z turbiną.

    Silniki z turbiną.

    Turbina jest tak skonstruowana, że bardzo łatwo ulega uszkodzeniu jeśli silnik jest źle eksploatowany. Nowe turbo lub regeneracja jest droga, dlatego należy pamiętać, że dla własnego interesu trzeba dbać o turbinę w naszych samochodach. Kiedy odpalimy silnik przez określony czas olej nie dopływa do różnych mechanizmów łożysk, turbiny. Trzeba wówczas pamiętać by po odpaleniu silnika …Read More »
  • Człowiek i samochód.

    Człowiek i samochód.

    Wszyscy ludzie, którzy zostali wychowani w cywilizacyjnym świecie ma do przejścia kilka etapów w swoim życiui to nawet wtedy jeśli chodzi o kontakt z samochodami. Człowiek taki twierdzi, że nie potrzebuje i tak dalej jednak zastanówmy się co mogło by wyjść by pokusić się o krótką analizę tych etapów. Pierwszy z etapów następuje najwcześniej, ponieważ …Read More »
  • Toyota Auris

    Toyota Auris

    Podczas salonu w Paryżu, który odbędzie się 27 września 2012 roku zostaną przedstawione nowe marki samochodów zostanie przedstawiony między innymi nowy model Toyoty. Auris tak zostanie nazwana nowa marka będzie to pierwsze kombi w segmencie C. Toyota Auris posiada napęd hybrydowy oraz silnik spalinowy, który występuje w dwóch rodzajach benzynowy, oraz wysokoprężny. Toyota Auris dotąd …Read More »