Konserwacja wózków widłowych

Wózki widłowe podnośnikowe posiadające mechaniczny napęd podnoszenia, zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dn. 16 lipca 2001 roku, podlegają pod Urząd Dozoru Technicznego. Dlatego też wszelkie prace serwisowe i konserwacyjne wózków odebranych przez dozór techniczny, może wykonywać tylko i wyłącznie osoba, która posiada uprawnienia konserwatora urządzeń technicznych i zaświadczenie kwalifikacyjne wydane przez UDT.

Konserwacja wózków widłowych podnośnikowych z mechanicznym napędem podnoszenia, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki Pracy i Polityki Społecznej z dn. 29 października 2003 roku, powinna być przeprowadzana co minimum 30 dni. Może ona obejmować modernizację, przegląd oraz wymianę zużytych części, a także inne naprawy, na przykład wymiana klocków hamulcowych, smarowanie podzespołów, usunięcie przecieków, luzów itp. Należy tu zaznaczyć, że wymienione nowe części muszą posiadać te same parametry techniczne, co zużyte podzespoły. Natomiast przegląd techniczny pojazdu powinien być przeprowadzany co najmniej raz na 12 miesięcy.

Warto pamiętać, że nawet drobne i błahe prace konserwacyjne, mogą zaważyć na prawidłowym działaniu wózka widłowego, a co za tym idzie, na bezpieczeństwu osób na nim pracujących. Wadliwe lub złe wykonanie tych prac, albo użycie nieodpowiednich materiałów, może doprowadzić do zagrożenia zdrowia lub życia pracowników oraz dużych strat materialnych. Coraz częściej zatem, wszelkie prace konserwacyjne wózków widłowych, zleca się specjalistycznym firmom, które zatrudniają wykwalifikowanych fachowców i mają w tym zakresie duże doświadczenie. Ma to też związek z coraz bardziej nowoczesnymi, nowatorskimi i skomplikowanymi rozwiązaniami stosowanymi w produkcji tychże urządzeń.

Szerzej o parametrach umożliwiających poprawny wybór wózka widłowego przeczytasz na www.promag.pl/Wozki_widlowe

Comments are closed.

  • Wynajem lawet w Poznaniu – gdzie szukać?

    Wynajem lawet w Poznaniu – gdzie szukać?

    Zima to czas, kiedy może czekać nas wiele nieprzyjemnych sytuacji zwłaszcza na drodze. Jeden nieuważny ruch i możemy wpaść w poślizg na śliskiej nawierzchni. Kiedy dojdzie do niebezpiecznej sytuacji i będziemy musieli skorzystać z wynajmu lawety w Poznaniu, warto wiedzieć, co okoliczni usługodawcy mogą nam zaoferować. Nie będziemy musieli wtedy martwić się i zastanawiać, bo …Read More »
  • Wspomaganie kierownicy jest przydatne

    Wspomaganie kierownicy jest przydatne

    Dzisiejsze samochody mają wiele udogodnień, o których nasi dziadkowie mogli tylko i wyłącznie pomarzyć. Z pewnością jednym z największych jest wspomaganie kierownicy, dzięki niemu łatwiej jest wjechać w wązkie miejsce parkingowe, albo zawrócić na wąskiej ulicy. Co ważne, to może być ono elektryczne lub hydrauliczne, z tym że w tym pierwszym przypadku działa ono jeszcze …Read More »
  • Historia polskiej motoryzacji w niecodziennym wydaniu.

    Historia polskiej motoryzacji w niecodziennym wydaniu.

    Wystarczy, że cofniemy się kilka lat wstecz by móc zaobserwować początki zmechanizowanego rolnictwa w naszym kraju są niezwykle spektakularne i na pewno warte uwagi. Pierwsze ciągniki rolnicze zaczęły wyjeżdżać z fabryki URSUS. Prace nad modelem rozpoczęły się już w roku 1916 później była to ciągówka pracował zespół, którym kierował profesor Karol Taylor. Świat mógł zobaczyć …Read More »