Turbina jest tak skonstruowana, że bardzo łatwo ulega uszkodzeniu jeśli silnik jest źle eksploatowany. Nowe turbo lub regeneracja jest droga, dlatego należy pamiętać, że dla własnego interesu trzeba dbać o turbinę w naszych samochodach. Kiedy odpalimy silnik przez określony czas olej nie dopływa do różnych mechanizmów łożysk, turbiny. Trzeba wówczas pamiętać by po odpaleniu silnika nie ruszać gwałtownie. W ten sposób powodujemy zresztą na własne życzenie, że łożyska turbiny chodzą przez pewien czas bez smarowania przyczynia się to do szybkiego ich zużycia. Po zatrzymaniu samochodu przed zgaszeniem silnika należy chwilę odczekać. Zwłaszcza wtedy kiedy silnik pracował pod wysokim obciążeniem. Kiedy zgasimy silnik przestaje pracować pompa olejowa. Łożyska turbiny nie otrzymują oleju, wiernik kręci się jeszcze przez kilkanaście sekund z prędkością nawet 200 tysięcy obrotów na minutę bez smarowania. Znaczenie dla trwałości turbiny ma również olej silnikowy. Nie warto jest oszczędzać na jakości oleju, oraz przestrzegać terminów wymian. Sprawdzać ciśnienie oleju podczas jazdy i podczas wizyty w serwisie. Należy też dbać o to by zasysane powietrze było jak najbardziej czyste przez regularną wymianę filtra. Podczas wymiany filtra należy też pamiętać o tym by oczyścić jego komorę. Pył, który tam pozostał również zaszkodzi turbinie. Wszystkie zanieczyszczenia zasysanego powietrza są dla turbiny szkodliwe. Warto również pamiętać o tym by stosować te zasady w samochodach z silnikami turbodoładowanymi. Regeneracja turbiny jest dosyć droga więc w niektórych przypadkach nie nadaje się ona już do naprawy. Turbiny, których nie da się już naprawić są z wirnikami o łożyskach kulkowych, oraz samochody z turbinami tuningowymi.