Każdy z nas zna samochód jakim jest Volkswagen Garbus jedni go kochają inni nienawidzą. Trzeba go znać, ponieważ jest to najliczniej produkowany samochód na całym świecie stworzono aż 22 miliony Volkswagenów. My znamy go przede wszystkim jako Garbus. Historia tego samochodu rozpoczęła się jeszcze za czasów Adolfa Hitlera, oraz Ferdynanda Porsche. Niemiecka władza potrzebowała samochodu dla swojego ludu, który pomieściłby cztery osoby, bagaż, pojazd miał kosztować do 1000 reichsmarek, oraz musiał być oszczędny. W 1935 roku powstał pierwszy taki prototyp tego samochodu. Ferdynand zapożyczył bardzo dużo rozwiązań do swojego od swojego współpracownika Hansa Ledwinka, oraz Tatry T97. Do dziś niewiadomo czy odbył się proces w związku z tą sprawą. Nie można jednak zaprzeczyć, że samochód to początek marki Volkswagen, a więc w naszych czasach jednego z największych koncernów motoryzacyjnych. Powstało wiele różnorodnych wersji była to sportowa, która osiągała 140 kilometró na godzinę i wersję wojskową jeep czy amfibię Shwimmenwagen,które napędzały czterocylindrowe boxery. Chłodziło to powietrze ich właściciele narzekają na wysokie spalanie. W 1978 roku zakończona została produkcja Garbusa w Europie. Inne egzemplarze powstawały w Meksyku, oraz Brazylii. Kiedy Garbus trafił do Polski został postrzegany jako samochód ekskluzywny. Później do kraju trafiło więcej egzemplarzy i stał się on popularny. Do tej pory sporo osób używa ich tak jak zwykłe samochody, którymi poruszamy się na codzień. Istnieją rónież kluby, zjazdy, oraz pasjonaci. Samochód wpłynął na rozwój motoryzacji i budzi emocje 21 529 464 egzemplarzy pomysłu Ferdynanda Porsche, który był bezawaryjny, ładny i tani. Jeśli ktoś go nie lubi musi przyznać, że samochód zapisał się w historii motoryzacji. Volkswagen reaktywował Garbusa jako New Beetie ożywiono go tak samo jak każde powracające auto pod inną marką